Brukertilganger
Vet du hvordan du skal be om nye eller endringer i brukertilganger til Landbruksdirektoratet sine fagsystemer?
Hvordan be om nye eller endringer i brukertilganger?
- Det er alltid overordnet som skal be om opprettelse av nye brukere, endringer i tilganger og sletting av tilganger/brukere.
- Forespørselen skal være skriftlig.
- Forespørselen må inneholde riktig tilgangsrolle som brukeren skal ha. Se oversikt over hvilke tilganger som er tilgjengelig for kommunene, spesielt kolonne F for tilgangsrolle.
- Forespørsel om tilganger skal sendes brukeradministrator hos Statsforvalteren i Vestfold og Telemark. Pr i dag er det Sanela Jacoben og Unni-Lill Dørum som har ansvar for tilgangene til Landbruksdirektoratets fagsystemer. Miriam Himberg er back-up.
Hvilke tilganger kan du be om?
- Du kan kun ha tilganger som er tjenstelig berettiget.
- Du må ha budsjettdisponeringsmyndighet for å kunne ha godkjenner-roller.
- Oversikt over hvilke brukertilganger som er tilgjengelig for kommunene finnes i denne Excel-oversikten over brukertilganger.
Sletting av brukertilganger
Personer som er i permisjon eller har sluttet, skal ikke ha tilganger til Landbruksdirektoratet sine fagsystemer. Overordnet skal sende beskjed til brukeradministrator og be om at tilgangene/brukeren slettes.
Hvordan logge inn i Landbruksdirekoratet sine fagsystemer?
Se veiledning her: Hvordan får jeg tilgang til Landbruksdirektoratets digitale tjenester? - Landbruksdirektoratet
Glemt passord?
Dersom du har glemt passord, ta kontakt med brukeradministrator.
Nytt skjema i 2025
Vi holder på å utvikle et nytt skjema for kommunene. Dette skjemaet skal erstatte forespørsler som sendes på e-post/post, og skal benyttes for å be om opprettelse av nye brukere, endringer og sletting av tilganger. Vi kommer med mer informasjon om dette når det nærmer seg publisering av skjemaet.
Kontaktpersoner
-
Sanela Jacobsen
Tlf: 33 37 23 48 -
Unni-Lill Dørum
Tlf: 33 37 12 03 -
Miriam Himberg
Tlf: 33 37 23 74