Tilbud til Nav-kontor om å utvikle sosiale tjenester med tjenestedesign
Arbeids- og velferdsdirektoratet og konsulentselskapet Bekk bygger videre på suksessen fra søknadsstøtte-piloten.
Nå kan Nav-kontor som skal søke om «Tilskudd til utvikling av de sosiale tjenestene i Nav-kontoret» få hjelp til å lage en sterk søknad, og legge et godt fundament for utviklingsarbeidet.
18.desember er det informasjonsmøte om tilbud til Nav-kontor om å utvikle sosiale tjenester med tjenestedesign. På dette møtet får du utdypende informasjon om søknadsstøtten.
Du får også vite hva Nav-kontoret kan gjøre for å være klare til første samling. Meld deg på her: https://delta.nav.no/event/c5b50770-a084-4ead-831b-865c0846b4e9
Søknadsstøtten er nå åpnet for alle Nav-kontor fordi vi ønsker å gi så mange som mulig det samme faglige utbyttet.
Gjennomføring av søknadsstøtten gir ingen prioritet når søknadene vurderes, alle søknadene blir vurdert på likt grunnlag.
Hva skjer i selve gjennomføringen av søknadsstøtten?
Søknadsstøtten er et digitalt opplegg for Nav-kontor som ønsker å styrke søknaden og få et godt fundament for utviklingsarbeidet.
Gjennom metoder og verktøy fra tjenestedesign, lærer dere blant annet å gjøre grundig innsiktsarbeid, finne gode problemstillinger, definere gevinster og får lagt et godt fundament for å utvikle de sosiale tjenestene.
For å få mest ut av søknadsstøtten, må dere jobbe med deler søknaden mellom samlingene. Vi anbefaler at hvert Nav-kontor har minimum to faste personer som følger prosessen fra start til mål. Dere må gjerne invitere samarbeidspartnere og brukere til å være med på samlingene.
- Første samling: 7. januar kl. 9-12
- Andre samling: 15. januar kl. 9-12
- Tredje samling: 27. januar kl. 9-12