Tilbud til Nav-kontor om å utvikle sosiale tjenester med tjenestedesign

Arbeids- og velferdsdirektoratet og konsulentselskapet Bekk bygger videre på suksessen fra søknadsstøtte-piloten.

Nå kan Nav-kontor som skal søke om «Tilskudd til utvikling av de sosiale tjenestene i Nav-kontoret» få hjelp til å lage en sterk søknad, og legge et godt fundament for utviklingsarbeidet. 

Publisert 26.11.2024

18.desember er det informasjonsmøte om tilbud til Nav-kontor om å utvikle sosiale tjenester med tjenestedesign. På dette møtet får du utdypende informasjon om søknadsstøtten.

Du får også vite hva Nav-kontoret kan gjøre for å være klare til første samling. Meld deg på her:  https://delta.nav.no/event/c5b50770-a084-4ead-831b-865c0846b4e9 

  

Søknadsstøtten er nå åpnet for alle Nav-kontor fordi vi ønsker å gi så mange som mulig det samme faglige utbyttet.

Gjennomføring av søknadsstøtten gir ingen prioritet når søknadene vurderes, alle søknadene blir vurdert på likt grunnlag.  

Hva skjer i selve gjennomføringen av søknadsstøtten?  

Søknadsstøtten er et digitalt opplegg for Nav-kontor som ønsker å styrke søknaden og få et godt fundament for utviklingsarbeidet.  

Gjennom metoder og verktøy fra tjenestedesign, lærer dere blant annet å gjøre grundig innsiktsarbeid, finne gode problemstillinger, definere gevinster og får lagt et godt fundament for å utvikle de sosiale tjenestene. 

For å få mest ut av søknadsstøtten, må dere jobbe med deler søknaden mellom samlingene. Vi anbefaler at hvert Nav-kontor har minimum to faste personer som følger prosessen fra start til mål. Dere må gjerne invitere samarbeidspartnere og brukere til å være med på samlingene. 

  • Første samling: 7. januar kl. 9-12 
  • Andre samling: 15. januar kl. 9-12 
  • Tredje samling: 27. januar kl. 9-12

 

Fann du det du leitte etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønskjer at vi skal svare deg.