Samhandling – hvordan yte helhetlige og sammensatte tjenester?

Foreleser

Mette Kristine Hjermann, ass. fylkeslege, Fylkesmannen i Oslo og Viken

Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.

Publisert 15.05.2020

Læringsmål

FKM LM-44

LM-44 g) Kjennskap til sentrale vilkår for personvern og informasjonssikkerhet, herunder …. [om] sikker meldingsutveksling og prinsippet for meldingskvitteringer. 

FKM LM-62

Kunne reflektere over egen rolle og ansvar i et helhetlig helsevesen, og balansere rollen som pasientens hjelper med rollen som portvokter og forvalter.

Om tema

Tema er legens samhandling med andre instanser, primært de ulike kommunale enhetene innen helse, omsorg og sosiale tjenester. Foredraget omhandler også elektronisk samhandling. I høyre marg finner du lenker til tre nettsider med informasjon om henholdsvis nyttige verktøy i møtet med ruspasientene, veiviser i bruk av kjernejournal og en demo-versjon av kjernejournal til bruk i opplæring av helsepersonell.

 

Samhandling 1 from Fylkesmannen i Oslo og Viken on Vimeo.

 

Samhandling 2 from Fylkesmannen i Oslo og Viken on Vimeo.

 

Samhandling 3 from Fylkesmannen i Oslo og Viken on Vimeo.