Reiseregning og honorar til eksterne

Hvis du skal ha reisegodtgjørelse eller honorar fra oss, må du sende kravet i Betalmeg.

Publisert 22.02.2018

Første gang du skal ha reisegodtgjørelse eller honorar fra oss må du bli registrert i lønnssystemet vårt.

Når du er registrert og har fått en bruker i Betalmegportalen, kan du sende oss reiseregning og honorarkrav via Betalmeg.

Hvis du har fått honorar eller reisegodtgjørelse fra oss tidligere, kan det likevel være nødvendig å opprette brukeren din i Betalmeg på nytt, hvis det har gått lang tid. Da må du følge samme prosedyre som første gang du fikk en bruker. 

Krav om honorar og reisegodtgjørelse sendes i Betalmeg

Send krav om avtalt honorar og reisegodtgjørelse til Statsforvalteren via Betalmeg. Se nedenfor hvordan du får en bruker for å logge deg inn.

Husk å laste opp kvitteringer for utleggene dine.

DFØ har veiledning for bruk av Betalmeg.

Du må ha en bruker i Betalmeg først

  1. Registrer nødvendige personopplysninger i vårt skjema her. Du må logge deg inn med BankID eller lignende. 
  2. Vi registrerer deg i lønnssystemet vårt. Dette kan ta noen dager.
  3. Når vi har lagt deg inn i lønnssystemet vårt får du en lenke på e-post fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring).  
  4. Bruk lenka du fikk fra DFØ til å logge deg inn på Betalmeg for å sende oss krav om honorar eller reisegodtgjørelse. 

Kontakt DFØ hvis du har spørsmål om bruk av Betalmeg

e-post: lonn@dfo.no
telefon: 40 01 86 59

Har du et firma?

Hvis du har et firma, kan du sende inn kravene dine på en faktura. Her finner du fakturaadressen.

Utbetaling for mer enn en person

Dersom du ønsker å få utbetalt honorar eller reisegodtgjørelse på vegne av flere personer eller en virksomhet, må du sende oss en faktura. Her finner du fakturaadresse og mer informasjon.

Fant du det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønsker at vi skal svare deg.