Kollegamarkedsføringsbrosjyren er ferdig!
Og tilbakemeldingene så langt er at bedriftene som er representert i brosjyren synes den ble kjempeflott.
Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.
10.000 eksemplarer av denne lille appetittvekkeren er sendt ut til deltagerne i brosjyren for fri utdeling til besøkende. Dette regner vi med holder ut sommeren. Det vil bli foretatt en evaluering av denne brosjyren i etterkant for å se hvordan den blir mottatt.
Hovedhensikten er å reklamere for hverandre, og alle som eier en gård i Nordland med en eller annen form for reiselivsproduksjon på har fått tilbud om å være med på denne brosjyren. Vi mener dette er den enkleste og billigste måten å reklamere på: Snakke godt om hverandre, foreslå nye opplevelser for dine gjester neste gang de stopper på sin reise og vise at man kjenner kvalitetsmessig gode bedrifter andre steder. Dette inngir tillit hos gjestene og fører til flere gjestedøgn for Nordland. Hvis alle gjør dette, vil vi få en synergieffekt som ikke kan betales.
Den hendige lille brosjyren kommer med et dertil hørende stativ som er tenkt å stå i en resepsjon, i huset man leier ut eller der det er mest hensiktsmessig for kundene. Den er enkel å putte i lomma og har tilgjengelig kontaktinformasjon til bedriftene i tillegg til bildet fra hver enkelt bedrift. Det er ment å være slik at det er bildet som skal være den bærende informasjonen for bedriften, og være «stoppeffekten» for den enkelte. Bilder og film ser vi bare mer og mer blir viktig for å kommunisere med våre kunder.
Vi ønsker alle som driver med grønt reiseliv i fylket en riktig god sommer og krysser fingrene for at sesongen skal bli god!