Kontoutskrift skogfond

Kontoutskriftene for skogfondet 2024 er nå sendt til skogeierne i Altinn. Kontoutskriftene som feilet ved sending til Altinn skal kommunen sende ut selv per brev.

Publisert 20.01.2025

Oversikt

I år er det totalt 9 963 kontoutskrifter i Vestfold og Telemark (50 færre enn i fjor):

  • 8 899 (89 %) av disse har blitt sendt ut til skogeiere via Altinn.
  • De resterende kontoutskriftene (11 % av totalen), må dere i kommunen sende ut selv per brev (ikke som e-post).

FØR dere sender ut kontoutskriftene:

  • Det kan være lurt å få en oversikt over hvilke konti som er dødsbo, før dere skal sende ut kontoutskriftene
  • Bruk rapport 43. Adresseliste INTERN (ØKS -->Rapporter --> Rapporter --> Regnskap)
  • Filtrer rapporten på eierforhold dødsbo.
  • Dersom dere skal sende ut kontoutskriften til dødsbo, skriv «(dødsbo)» i parentes bak navnet på kontoutskriften.

Hvordan skal kommunene sende ut kontoutskriftene?

  • ØKS --> Rapporter --> Kontoutskrift 
  • Dere kan velge om dere vil sende til alle, eller kun de med bevegelse og/eller saldo i 2024 (saldo på skogfond er ikke skatteobjekt, så dersom det ikke har vært aktivitet på konto i 2024 må ikke kontoutskrift sendes ut):
  • Utskriftsvalg: Viktig å velge «Alle med feil ved sending til Altinn»
  • Oppgi e-postadressen din nederst, huk av for «send rapport-link på e-post»
  • Skriv som PDF
  • VIKTIG: Kontoutskriftene må skrives ut ENSIDIG!!

 

Spør dersom dere lurer på noe!

 

Fann du det du leitte etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønskjer at vi skal svare deg.

Kontaktpersonar