Kontoutskrift skogfond
Kontoutskriftene for skogfondet 2024 er nå sendt til skogeierne i Altinn. Kontoutskriftene som feilet ved sending til Altinn skal kommunen sende ut selv per brev.
Publisert 20.01.2025
Oversikt
I år er det totalt 9 963 kontoutskrifter i Vestfold og Telemark (50 færre enn i fjor):
- 8 899 (89 %) av disse har blitt sendt ut til skogeiere via Altinn.
- De resterende kontoutskriftene (11 % av totalen), må dere i kommunen sende ut selv per brev (ikke som e-post).
FØR dere sender ut kontoutskriftene:
- Det kan være lurt å få en oversikt over hvilke konti som er dødsbo, før dere skal sende ut kontoutskriftene
- Bruk rapport 43. Adresseliste INTERN (ØKS -->Rapporter --> Rapporter --> Regnskap)
- Filtrer rapporten på eierforhold dødsbo.
- Dersom dere skal sende ut kontoutskriften til dødsbo, skriv «(dødsbo)» i parentes bak navnet på kontoutskriften.
Hvordan skal kommunene sende ut kontoutskriftene?
- ØKS --> Rapporter --> Kontoutskrift
- Dere kan velge om dere vil sende til alle, eller kun de med bevegelse og/eller saldo i 2024 (saldo på skogfond er ikke skatteobjekt, så dersom det ikke har vært aktivitet på konto i 2024 må ikke kontoutskrift sendes ut):
- Utskriftsvalg: Viktig å velge «Alle med feil ved sending til Altinn»
- Oppgi e-postadressen din nederst, huk av for «send rapport-link på e-post»
- Skriv som PDF
- VIKTIG: Kontoutskriftene må skrives ut ENSIDIG!!
Spør dersom dere lurer på noe!