Endring av kontonummer for S-konto

Landbruksdirektoratet har fått en del supportsaker i forbindelse med endring av kontonummer. Vi anbefaler alle å lede skogeier gjennom Skogfond på nett siden skogeier må inn der for å lagre kontonummer til skogfondskontoen etter å ha registrert kontonummer i ‘Mitt kontonummer’.

Dette innhaldet er meir enn eitt år gammalt. Informasjonen kan derfor vere utdatert.

Publisert 10.02.2022

Til nå er dette de vanligste årsakene til at skogeier ikke får endret kontonummer på skogfondskontoen (i prioritert rekkefølge):

  1. Skogeier prøver å lagre kontonummer på foretak i ‘mitt kontonummer’. De fleste s-konti er knyttet til en person og ikke et foretak. (steg 3 i veilederen)
  2. Skogeier registrerer kontonummer riktig i ‘Mitt kontonummer’, men utfører ikke lagringen i Skogfond på nett. (steg 7 i veilederen)
  3. Skogeier bruker nettleseren Internet Explorer. Denne nettleseren er på vei ut og sliter med noen nettsider på grunn av dette.
  4. Tilfeldig nettleserfeil. Ofte forårsaket av at nettleseren har lagret spor av tidligere innlogginger i andre program/løsninger. Her kan det hjelpe å starte nettleseren på nytt eller slette nettleserdata.

Fann du det du leitte etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønskjer at vi skal svare deg.

Kontaktpersonar