Mer informasjon om vårt nye telefonsystem

Vi har tidligere informert om vårt nye telefonsystem. I denne saken finner du mer informasjon og oversikt over våre nye telefonnummer.

Publisert 18.03.2025

Telefonnummeret for vår hovedlinje 22 00 37 00.

Vi har 7 innvalg under hovedlinjen vår. 

  • Tastevalg 1 og 2 er ikke betjente køer, men gir nyttig informasjon om saksbehandlingstider og om ordningen med vergemål.
  • Tastevalg 3 og 4 er for generelle henvendelser.   
  • Skiftelinjens tidligere nummer (22 00 35 55), er erstattet av innvalg 5
  • Faste verger for voksne skal bruke tastevalg 6, som erstatter den tidligere fastvergelinjen (22 00 36 00).
    • Alminnelige- og nærstående verger skal bruke innvalg 3 og undervalg 1, og ikke innvalg 6, som kun forbeholdt de faste vergene.
  • Representanter for enslige mindreårige asylsøkere og faste verger for mindreårige skal bruke tastevalg 7. Dette er et nytt tilbud til representanter og faste verger for mindreårige. Disse måtte tidligere benytte fellesnummeret for mindreåriglinjen (22 00 38 00), som ikke lenger er i bruk.
    • Henvendelser om mindreårige som kommer fra andre enn representanter og faste verger, betjenes nå av veiledere på innvalg 3.

De gamle fellesnumrene våre er ikke lenger i bruk. De har fått en talemelding som informerer om nytt telefonnummer (hovednummeret) og nye åpningstider.

Vi har oppdatert kontaktinformasjonen på våre nettsider. Vi har publisert en nyhetssak:  Vergemålsavdelingen får ny telefonlinje og endret åpningstid | Statsforvalteren i Østfold, Buskerud, Oslo og Akershus.

Vedlagt ligger en oversikt over det nye oppsettet av vårt nye telefonsystem.

Informasjon om våre nye telefonnumre

I forbindelse med vårt nye telefonsystem, har alle på Vergemålsavdelingen fått nye utgående nummer. 

Den nye nummerserien starter på 21 67 13 xx.