Økonomisk sosialhjelp

Oppdatert 23.02.2024

Den som ikkje greier å forsørgje seg sjølv, kan søkje om sosialhjelp. Hjelpa kan ytast som bidrag, lån eller garanti for lån. Økonomisk sosialhjelp skal først og fremst vere ei mellombels yting, og meininga er at den som søkjer hjelp, skal bli i stand til å hjelpe seg sjølv etter kvart. Søknader om sosialhjelp skal sendast til Nav-kontoret i kommunen.

Økonomisk sosialhjelp er ei mellombels støtte som skal dekkje nødvendige utgifter til å leve og bu. Før du kan få sosialhjelp må du utnytte moglegheitene dine til å forsørgje deg sjølv. Det kan til dømes vere arbeid, andre inntekter eller eigne midlar. Dersom du treng hjelp til å finne ut kva moglegheiter du har, kan du kontakte Nav for å få råd og rettleiing. 

Hovudansvaret for sosialtenesta ligg i kommunane, og det er Nav-kontora som tek hand om kommunens oppgåver på dette området. Det er rettleiande retningslinjer for kor mykje stønad kvar enkelt kan få tildelt, men kommunane har rett og plikt til å bruke skjønn og vurdere kvar sak for seg.

Dei rettleiande satsane i dei statlege retningslinjene omfattar utgifter til heilt grunnleggjande behov, som mat, klede, kommunikasjon, hushaldsartiklar og hygiene med meir, og tek vidare omsyn til andre sider av dagleglivet, som fritid og sosiale behov. Utgifter til andre nødvendige ting, som bustad, straum og oppvarming, bustad- og innbuforsikring og innbu og utstyr inngår i livsopphaldet, men er ikkje inkludert i dei rettleiande satsane sidan dette er utgifter som varierer mykje. Nav skal ikkje ta omsyn til om familien har barnetrygd når dei vurderer søknader frå familiar med barn.

Du kan klage

Dersom du søkjer om sosialhjelp og får avslag frå Nav, kan du klage på vedtaket. Dersom Nav er samd i klagen din, vil dei endre avgjerda og ta kontakt med deg for å gi deg hjelpa du har rett på. Dersom Nav er usamd i klagen din, sender Nav klagen din vidare til Statsforvaltaren. Statsforvaltaren behandlar klagen og svarer deg med eit brev.

Statsforvaltaren har også eit tilsynsansvar som gir rett og plikt til å føre tilsyn med om kommunen oppfyller pliktene sine etter kapittel 4 i lov om sosiale tenester i Nav. Kapittel 4 regulerer dei individuelle tenestene i lova, blant anna økonomisk stønad.

Gjeldsrådgiving

Kommunen skal tilby innbyggjarane sine økonomisk rådgiving eller gjeldsrådgiving i tråd med lov om sosiale tenester. Denne rådgivingstenesta er som regel eit tilbod ved det lokale Nav-kontoret. Statsforvaltarens oppgåver er retta mot kommunane og omfattar blant anna å gi opplærings- og kurstilbod til dei tilsette som jobbar med dette i kommunen.

Vis meir

Fann du det du leitte etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønskjer at vi skal svare deg.

Publisert 30.08.2023

Økonomisk støtte under skolestart

Barn og unge i vanskeligstilte familier kan trenge ekstra støtte ved starten av et nytt skoleår.


Publisert 07.07.2023

Oppjustering av statlige veiledende satser med 10 prosent

Rundskrivet utgitt av Arbeids- og inkluderingsdepartementet inneholder statlige veiledende retningslinjer for økonomisk stønad for 2023 (med virkning fra 1. juli 2023).


Publisert 12.06.2023

Barn og unge i sårbare familier kan ha behov for ekstra støtte i sommer

Arbeids- og velferdsdirektoratet oppfordrer NAV-kontorene til å utnytte det store handlingsrommet sosialtjenesteloven gir ved vurdering av søknader i forbindelse med skoleavslutninger og sommerferie.


Publisert 07.01.2020

- Tillit er viktigst for en ekte dialog

Temaet «oppfølging og samarbeid» sto sentralt under felles fagdag for Fylkesmannen og Nav. - Når du møter en fagperson som klarer å vise ekte følelser kanskje gjennom egen sårbarhet, er det mye enklere for den andre å vise sine egne svakheter, sa Arman Vestad under sitt foredrag om den modige samtalen.


Publisert 30.06.2017

Dagsseminar om avtale- og rutinestandard

Arbeids- og velferdsdirektoratet arrangerer dagsseminar knyttet til den nye avtale- og rutinestandarden for økonomisk rådgivning i NAV.


Publisert 04.01.2017

Retningslinjer for samarbeid mellom barnevern og Nav


Publisert 03.11.2016

Tilskudd til aktivisering og arbeidstrening

Arbeids- og velferdsdirektoratet inviterer nå frivillige organisasjoner til å søke om tilskudd til aktivisering og arbeidstrening for 2017. Søknadsfristen er 2. desember 2016.


Publisert 03.11.2016

Tilskudd til sosialt entrepenørskap

Sosiale entreprenører kan nå søke om tilskudd rettet mot bekjempelse av fattigdom og sosial eksklusjon i Norge for 2017. Søknadsfristen er 2. desember 2016. 


Publisert 26.08.2016

Samling for Nav- og barnevernsledere i Nordland


Publisert 18.08.2016

Nav-veileder i videregående skole

Nav Narvik deltar i et pilotprosjekt med Nav-veileder i
videregående skole. Prosjektet er et samarbeid mellom Arbeids- og
velferdsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet der man tester nye modeller for
samarbeid mellom skole og Nav for å forebygge frafall i skolen


Les dette før du sender informasjon

E-post:

For å sikre at din henvendelse blir behandlet også ved fravær hos saksbehandler skal e-post sendes til vårt postmottak: sfnopost@statsforvalteren.no 

Sikker melding:

Ikke send personsensitive opplysninger (personnummer, informasjon om helsetilstand o.l.) i e-post. "Sikker melding" kan benyttes til sikker sending av meldinger og dokumentasjon:

Brevpost:

Du kan også sende din henvendelse til vår postadresse:

Statsforvalteren i Nordland, Postboks 1405, 8002 Bodø

Telefon:

Du kan kontakte oss på 75 53 15 00 (sentralbord).