Webinar om samarbeidsbestemmelsene, samordning og barnekoordinator

Dato:
15. november 2024 10:00 - 12:00
Stad:
Webinar
Arrangør:
Statsforvalteren i Innlandet
Målgruppe:
Ansatte i kommuner i Innlandet og Innlandet fylkeskommune

Vi mottar jevnlig spørsmål om organisering av barnekoordinator i kommunene. Vi har tidligere hatt et webinar om samarbeidsbestemmelsene, samordning og barnekoordinator. Vi vil på bakgrunn av de nye henvendelsene arrangere et nytt webinar 15. november for å gå nærmere inn på regelverket.

Publisert 02.09.2024

Program for webinaret vil komme i midten av oktober.

Det er åpnet opp for at det kan sendes inn spørsmål om temaet i forkant av webinaret, som vi vil tilstrebe å svare ut under webinaret. Spørsmål kan sendes til Guri Rudi innen 1. november 2024.

Lenke til webinaret vil bli sendt til de som melder seg på. Påmeldingsfrist er 12. november 2024. 

Da vi får flere spørsmål spesielt knyttet til barnekoordinator ønsker vi å informere om at:

Plikten til å tilby barnekoordinator er lagt til kommunen etter helse- og omsorgstjenesteloven § 7-2 a. Koordinerende enhet i kommunen har overordnet ansvar for oppnevning, opplæring og veiledning av barnekoordinator. Gjennom oppnevningen av barnekoordinator utpekes hvem som har ansvaret for samordningen av tjenestene til barnet.

Kommunen velger selv hvordan de vil organisere barnekoordinatorrollen. Dette følger av kommunens selvstyre og står omtalt i veilederen Samarbeid om tjenester til barn, unge og deres familier - Helsedirektoratet. Hvordan arbeidet organiseres i den enkelte kommune vil derfor variere.

Påmelding

Dato:
15. november 2024 10:00 - 12:00
Stad:
Webinar
Arrangør:
Statsforvalteren i Innlandet
Målgruppe:
Ansatte i kommuner i Innlandet og Innlandet fylkeskommune

Kontaktpersonar