Grunnskole og videregående opplæring

Oppdatert 20.08.2024

Grunnopplæringen består av grunnskole og videregående opplæring. Opplæring på grunnskolenivå er et kommunalt ansvar. Fylkeskommunen har ansvar for opplæring på videregående nivå. Private skoler godkjent etter privatskoleloven kan også tilby grunnopplæring.

Statsforvalteren har ansvaret for at eksamen i grunnskolen og på videregående skole, nasjonale prøver og obligatoriske elektroniske kartleggingsprøver blir gjennomført etter gjeldende lover og retningslinjer.

Statsforvalteren veileder fylkeskommunale, kommunale og private skoleeiere etter opplæringsloven og privatskoleloven. Vi skal også føre tilsyn med at de offentlige skoleeierne driver i samsvar med gjeldende lover og forskrifter.

Mobbing og andre former for krenkende ord og handlinger

Alle elever har rett til et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, inkludering, trivsel og læring. Hvis du som elev ikke har det trygt og godt på skolen, skal skolen hjelpe til. Hvis skolen ikke hjelper til, kan du ta kontakt med oss hos Statsforvalteren. Vi har mer informasjon om hvordan du får en trygg skoledag uten mobbing.

Klage til Statsforvalteren

Statsforvalteren behandler klager på enkeltvedtak etter bestemmelsene i opplæringsloven og privatskoleloven med tilhørende forskrifter. Hvis du ønsker å klage på et enkeltvedtak, sender du klagen til den instansen som har truffet vedtaket. Dersom denne instansen ikke gir medhold i klagen din, blir klagen automatisk sendt til Statsforvalteren for endelig behandling.

Vis mer

snarveg

Fant du det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønsker at vi skal svare deg.

Publisert 26.09.2024

Støtte til arbeid med innføring av LK20

Dei fleste skular og kommunar er godt i gong med fagfornyinga og innføring av LK20. For å støtte opp under denne prosessen har vi i samarbeid med dei lokale UH-institusjonane utarbeidd tilbod om fagleg støtte.


Publisert 03.09.2024

Klage på vedtak om individuell tilrettelegging i skulen

Statsforvaltaren handsamar klager på vedtak om individuell tilrettelegging. Vi handsamar også klager på gjennomføring av vedtak om individuell tilrettelegging.


Publisert 30.08.2024

Obligatoriske kartleggingsprøver

Kartleggingsprøvene i lesing og rekning for 3. trinn hausten 2024 er obligatorisk.


Publisert 21.08.2024

Fritak frå kravet om vurdering med karakter i framandspråk

Statsforvaltaren behandlar søknader om fritak frå vurdering med karakter i framandspråk i vidaregåande opplæring. Fritaket gjeld ikkje engelsk.


Publisert 12.08.2024

Saksbehandlingstid i saker om spesialundervisning

Sivilombodet har behandla tre saker som gjeld spesialundervisning i 2023 og 2024, og har bede Statsforvaltaren informere kommunane om desse sakene.


Publisert 09.08.2024

Viktige endringar i integreringsregelverket frå 1. juli 2024

1. juli 2024 blei det satt i verk fleire endringar i integreringslova. Endringane er særleg retta mot personar med kollektivt vern. Kommunane må gjere seg kjend med desse endringane.


Publisert 06.08.2024

Nasjonale prøvar hausten 2024 – påmeldinga har starta

Påmeldinga til nasjonale prøvar for 5., 8. og 9. trinn hausten 2024 starta 1. august. Det er viktig med god førebuing for å sikre ei god gjennomføring av dei nasjonale prøvane, slik at informasjonen frå prøvene kjem til nytte både for elevane og resten av skulesystemet.


Publisert 14.06.2024

Rammeplan for skulefritidsordning

Skulefritidsordningane er ein viktig del av dagen til barna i dei lågaste trinna i skulen, og ordninga blir rekna som ein del av eit heilheitleg skuletilbod for familiane. På hausten  2021 vart arbeidet i SFO regulert i ein nasjonal rammeplan. Har rammeplan påverka arbeidet og innhaldet i SFO?


Publisert 12.06.2024

Rettleiing om reglane i den nye opplæringslova og privatskolelova hausten 2024

Hausten 2024 inviterer vi til fleire Teams-møte om regelverket i den nye opplæringslova/privatskolelova.


Publisert 30.05.2024

Klage på standpunktkarakterar i grunnskulen

Elevar og foreldre kan klage på standpunktkarakterar og på vedtak om å ikkje setje standpunktkarakter.