Digital samling om Grunnskolens informasjonssystem

Dato:
17. september 2021 09:00 - 14:00
Sted:
Digitalsamling på Teams
Arrangør:
Barnehage og utdanningsavdelingen
Målgruppe:
GSI kontakter i kommuner/skoler

Statsforvalteren i Oslo og Viken arrangerer digitalsamling om Grunnskolens informasjonssystem (GSI).

Publisert 25.08.2021

Årets GSI-samling blir fredag 17. september kl 09.00 – 14.00.

Samlingen foregår digitalt via Teams.

Påmelding til den digitale samlingen gjøres her.

For å delta, følg denne lenken - Klikk her for å bli med på møtet .

Agenda for dagen:

  ·  09:00 – 10:00 – GSI for nye brukere (men bare hyggelig om flere vil delta)

  ·  10:00 – 14:00 – Gjennomgang grunnskoleskjema, kulturskoleskjema,                             voksenopplæringsskjema og nyttig informasjon for kommunale brukere.                                   (Samlingen kan bli avsluttet tidligere dersom vi blir tidlig ferdige)

Spørsmål om GSI sendes til vår felles e-postkasse for GSI-spørsmål: sfov-gsi@statsforvalteren.no .

Sjekkpunkter

Vi ber dere undersøke om enhetene deres er riktig registrert og tilgjengelige i GSI, samt at dere har nødvendige tilganger. Rapporteringen for kommunen gjelder 3 skjemaer - grunnskole, kulturskole og voksenopplæring – så ta en kontroll av alle tre områdene.

Tilsvarende gjelder friskolene, at dere kontrollerer deres enhet.

Vi ber alle om å sjekke følgende:

 

 

Sjekkpunkt

 

Oppfølging

Har dere skoler som har lagt ned, som må fjernes fra GSI?

Dersom enheten ikke lenger er i drift, skal den meldes som nedlagt til følgende e-postadresse: VoF@ssb.no. Enheten vil da bli slettet i VoF, NSR og GSI.

 

Har dere enheter som må endre/slette næringskode?

 

Hvis du vil endre eller slette næringskoden til en enhet, sender du en melding til VoF@ssb.no. Du kan også gå inn på følgende side hos VoF: https://www.brreg.no/bedrift/samordnet-registermelding/ . Dersom enheten har flere næringskoder som støttes av NSR, for eksempel både videregående opplæring og ordinær grunnskoleopplæring, kan en av kodene slettes direkte fra NSR. Trykk på ‘redigeringsmodus’ og fjern den av næringskodene som skal bort.

 

Har dere enheter som har blitt satt på unntakslista, men som skal flyttes tilbake i GSI, fordi skolen er i drift fra høsten 2021?

 

Send e-post til Statsforvalteren– sfov-gsi@statsforvalteren.no 

I forbindelse med de ekstraordinære innsamlingene i GSI grunnet korona, kan flere skoler ha blitt satt på unntakslista – sjekk om dette gjelder dere, og om noen av disse skal flyttes tilbake nå til den ordinære innsamlingen.

Har dere enheter som midlertidig ikke er i drift høsten 2021, som skal flyttes til unntakslista?

 

Send e-post til Statsforvalteren– sfov-gsi@statsforvalteren.no 

 

Har GSI-ansvarlig hos dere nødvendig UBAS-tilgang?

 

Hvis ikke; få UBAS-administrator hos dere til  å gi GSI-ansvarlig nødvendig tilgang/ta kontakt med Statsforvalteren for hjelp, dersom dere ikke har noen UBAS-administrator hos dere. Se evt. oversikt over hvem du skal ta kontakt med her .

 

 

Dato:
17. september 2021 09:00 - 14:00
Sted:
Digitalsamling på Teams
Arrangør:
Barnehage og utdanningsavdelingen
Målgruppe:
GSI kontakter i kommuner/skoler