Informasjonsmøte om SePU sin spørreundersøkelse i barnehage og skole

Dato:
8. desember 2022 14:00 - 15:30
Sted:
Digitalt - Teams
Arrangør:
Samarbeidsforum barnehage og skole og SePU
Målgruppe:
barnehage- og skoleeier, barnehagemyndighet, barnehage- og skoleledere, lærere og andre ansatte i barnehage og skole, m.fl.
Bildet er hentet fra Pixabay

For å lykkes med utviklingsarbeid i barnehager og skoler er det avgjørende at ledere og ansatte definerer behov og vurdere hvilke kompetansetiltak som skal gjennomføres.

Publisert 21.11.2022

Se opptak av møtet

Ledere og ansatte må ha en aktiv rolle i å definere behov og vurdere hvilke kompetansetiltak som skal gjennomføres. Det forutsetter at aktørene må bli enige om hvilken utfordring de har, og hvordan de best kan løses.

Noen kjennertegn på gode utviklingasarbeid:

  • Tiltakene møter de lokale utfordringene mer treffsikkert
  • Læreprofesjonen og andre ansatte får eierskap til tiltakene
  • Ansatte har tillit til de miljøene som skal bistå
  • Forankringen blir bedre og potensialet for endring større.

Det finnes flere verktøyer til bruk for kartlegging, analyse og utarbeidelse av kompetanseutviklingstiltak på markedet. Høgskolen i Innlandet – SePU har utarbeidet et slikt verktøy – Spørreundersøkelse i barnehage og skole.

Felles samarbeidsforum for barnehage og skole arrangerer et Teams-møte der SePU presenterer sitt verktøy.

Det er ingen påmelding til det digitale informasjonsmøte.

Dato:
8. desember 2022 14:00 - 15:30
Sted:
Digitalt - Teams
Arrangør:
Samarbeidsforum barnehage og skole og SePU
Målgruppe:
barnehage- og skoleeier, barnehagemyndighet, barnehage- og skoleledere, lærere og andre ansatte i barnehage og skole, m.fl.